Kennis en data die merken bouwen

InSites Consulting

Protection
Performance icon 2x Performance

In een digitale wereld spreekt het voor zich dat modern marktonderzoek een gestroomlijnde, digitale onderneming is. Met een hoofdkantoor in België combineren de bekende onderzoeksprofessionals van InSites Consulting modern marktonderzoek met een sterke focus op technologie. Hun eigen in-house IT-platform, de Square, is hier een goed voorbeeld van. De ambitie is torenhoog, dit geldt dus ook voor de gebruikerservaring, beveiliging en performantie. InSites Consulting vond z’n mojo bij de IT-oplossingen van Akamai, slim gemonitord en toegepast door Evolane.

Insites Consulting – innovatie in onderzoek

InSites Consulting een groep doorsnee marktonderzoekers? Verre van! Het is een team van academische visionairs, gepassioneerde marketeers en onderzoekers, vastbesloten om voor innovatieve inzichten te zorgen met behulp van moderne technologie. Doorheen de afgelopen 20 jaar heeft deze filosofie hen de status van wereldwijde experts bezorgd, inclusief kantoren over de hele wereld. Of het nu vanuit Gent, New York, Manchester of Singapore gebeurt, InSites Consulting is de terechte marktleider in marktonderzoek. En voor wie? De grootste merken ter wereld! L’Oréal, Ferrero, eBay, Heineken, Nestlé en nog veel meer.

De belangrijkste rode draad? De Square: een all-in-one IT-platform, ontwikkeld door InSites Consulting en hét perfecte huwelijk tussen technologie en onderzoek.

Externe expertise als ontbrekende schakel

Goed, we hebben het over gigantische hoeveelheden aan data, hoe zit het met beveiliging en performantie? IT-platform de Square zag in 2016 het levenslicht als technologie bij uitstek voor de data verzameld uit marktonderzoekscampagnes. Christoph Coucke, Technology Hub Manager bij InSites Consulting, gaat met ons terug in de tijd. Vandaag de dag is de Square ons kernproduct. We hadden een partner nodig die ons kon bijstaan op het vlak van monitoring en performantie, en sinds 2019 helpt Evolane ons hiermee..”

De Square bestaat – net als marktonderzoek trouwens – uit de voortdurende afwisseling tussen kwantitatief en kwalitatief onderzoek. Twee Square-disciplines die qua monitoring en performantie nog konden groeien. Evolane liet ons kennismaken met Dynatrace en Akamai. Die laatste kenden we al heel goed. Een straffe POC van Evolane overtuigde ons meteen om door te zetten en onze prestaties op wereldwijde schaal te verbeteren met behulp van Akamai-technologie. Het bleek een geweldige zet. De goede resultaten zijn moeilijk te betwisten”, zegt Christoph.


Het beste van Akamai en Dynatrace

Goede kennis en ervaring van buitenaf, dus. Iets wat Akamai en Evolane in overvloed hadden. We introduceerden Akamai’s Content Delivery Network in het team en maakten werk van Web Application Protector om het niveau van veiligheid te garanderen dat je zou verwachten van een gerenommeerd dataplatform. Zo maakten we een oplossing — bedoeld om wereldwijd teams te servicen — performant en veilig: twee elementen waarvan we wisten dat ze cruciaal waren voor het succes van de Square.


Evolane behandelde de Akamai en Dynatrace POC’s precies zoals we dat van externe teams verwachtten. Ze deden 95% van het werk bij het opzetten van deze omgevingen. Dat is hoe we de samenwerking in eerste instantie voor ogen hadden — en hoe ze het altijd zijn blijven doen. Beschouw het als een klant-consultant relatie. We halen graag de juiste mensen aan boord om ons te helpen bij de ontwikkeling van de Square, daarna is het aan hen om ons werk uit handen te nemen. Als we het hebben over performantie en veiligheid, dan kunnen we niet naast Evolane kijken als waardevolle partner”, zegt Christoph.
Een solide POC door Evolane bevestigde dat Akamai’s technologie het antwoord was op onze beveiligings- en performantie-uitdagingen’
- Christoph Coucke, InSites Consulting Technology Hub


Een samenwerking tussen gelijken

Na de eerste kennismaking kwam het InSites Consulting-Evolane-verhaal onmiddellijk op gang. Dat de chemie tussen de teams een grote troef bleek, beaamt ook Christoph. De match was er. Vanaf dag één voelde het heel gewoon om over alles te praten, waar en wanneer dan ook. Dat is uiteindelijk wat een samenwerking moet zijn. Elke vraag kreeg binnen een dag al antwoord en ondertussen bleef Evolane met ons meedenken en kijken waar we onze producten nog konden verbeteren. Aan het einde van de dag voelde het alsof we allemaal in hetzelfde team zaten.”


En samen één team vormen? Dat betekent ook dat feedback van twee kanten komt. Niet waar, Christoph? Van tijd tot tijd draaiden we bij InSites Consulting de rollen om en voorzagen we Evolane van inzichten en nuttige feedback. Ook vandaag is Evolane als bedrijf nog volop in de groei en het siert hen dat ze openstaan voor onze tips & tricks. We blijven zo allebei voordeel halen uit de samenwerking. Ik kan niet wachten om te zien wat ons nog allemaal te wachten staat”, zegt Christoph. 


DDoS-bescherming dankzij de beste oplossingen

Sinds InSites Consulting en Evolane samen zijn begonnen aan de upgrade van de Square, presteert het platform een pak beter op het gebied van onder andere snelheid in de U.S. Dit was één van de voormalige pijnpunten van de Square. Akamai’s CDN zit op zijn plaats: stevig genesteld in de infrastructuur, waardoor ook de beste security intussen een zekerheid is. DDoS-aanvallen maken geen kans, en gegevens waren nog nooit zo veilig. Ook nu komen we nog regelmatig samen om de Square’s prestaties en security te bespreken, door middel van een tussentijdse check-up. De Square’s voortdurende groei staat of valt met preventie en proactieve monitoring.

Een samenwerking met Evolane voelt alsof je elke dag samen in hetzelfde team zit’
- Christoph Coucke, InSites Consulting Technology Hub


Grenzeloos teamwerk

Vandaag vind je InSites Consulting over de hele wereld terug. Wacht, echt overal? Bijna. Terwijl je dit leest worden toekomstige projecten in China steeds tastbaarder: steeds meer online omgevingen met stuk voor stuk de intentie om optimaal te presteren. Ik ben ervan overtuigd dat er een rol is weggelegd voor Evolane in dit hoofdstuk. Laten we ons succesverhaal verderzetten.” En of, Christoph!